יום ראשון, 30 ביוני 2013

טרנספורמציה - למה אנחנו צריכים את כל העניין הזה ?

מישהי שאלה אותי את השאלה הזו, אני מאמין שזו שאלה שעולה ומהדהדת אצל אנשים רבים והיא חשובה מאוד, במאמר הזה אני מציע כיוון מחשבה שאולי יכול להוביל אתכם לתשובה הנכונה. בכל מה שקשור לטרנספורמציה וקפיצה קוונטית, הנסתר והלא נודע גדול על הגלוי והידוע. האמת הפשוטה היא שאפשר לדעת על טרנספורמציה אך ורק מתוך חוויה ישירה, לכן קשה להבין את ההשלכות האמיתיות של טרנספורמציה ומה באמת קורה לנו אחרי שעושים את הצעד הראשון בתהליך הזה של קפיצת תודעה.

שינוי וטרנספורמציה הם לא אותו הדבר, שינוי הוא רק מרכיב אחד בתוך הספירה של טרנספורמציה. ברוב המקרים כשאנחנו רוצים לעשות שינוי אנחנו רוצים שזה יקרה בתוך גבולות המוכר, לכן אנחנו מצפים שהריפוי והשינוי יקרו בתוך מסגרת החיים הקיימת שלנו. כלומר אנחנו רוצים שינוי מבלי להשתנות, שזה כמובן בלתי אפשרי. במידה מסויימת, על אף שבפועל זה הרבה יותר מכך, טרנספורמציה היא שינוי טוטאלי. מוות של האישיות הנוכחית ולידה של אישיות חדשה, מוות של הישן ולידה של משהו חדש לגמרי ולא ידוע. רק שבשונה ממוות פיזי ועזיבת העולם, טרנספורמציה מתרחשת לנו בעודינו בחיים. אפשרות כזו היא כמעט בלתי נתפסת עבור השכל, הרעיון הזה מאיים על עצם קיומו. המשמעות של טרנספורמציה היא טרנצדנטלית, כלומר מעבר למושג ולידוע. כשאנחנו מבינים את המשמעות האמיתית של טרנספורמציה, קשה מאוד למצוא סיבה הגיונית לרצות לעשות צעד כזה. לעשות מעשה שיקח אותנו, את האישיות שלנו את כל מי שאנחנו אל מותינו, במובן הרוחני כמובן. לכן רוב האנשים שעושים טרנספורמציה חשים לאפשרות הזו משיכה פנימית לא מובנת, במידה רבה שזו הברירה היחידה שפתוחה בפניהם להמשך ההתפתחות שלהם.

מנקודת מבט קטסטרופלית של נבואות חורבן וסוף העולם, קפיצה קוונטית יכולה להיות "מוצא אחרון", שהרי העולם מימלא עומד על סף חורבן, אז למה לא. אנחנו מחפשים נחמה, רוצים לדעת שיש לנו מוצא מהמציאות המורכבת שבה אנחנו חיים, שיש תקווה לעתיד טוב יותר. האמת היא שלבחור בקפיצה קוונטית מתוך פחד ומצוקה פנימית זה לא רעיון מוצלח, הנסיון מלמד שזה פשוט לא עובד כמו שצריך. למרות שקטסטרופה אישית יכולה להביא את התודעה לזעזוע שיוביל לקפיצה קוונטית, במקרה כזה האפשרות של בחירה מודעת לא קיימת.

הרצון לעשות קפיצה קוונטית, עולה מתוך דחף פנימי. קפיצת תודעה היא התפתחות מואצת, למעשה טרנספורמציה היא המאיץ לאבולוציה של החיים ושל התודעה גם יחד. בעצם זו אבולוציה של תודעת החיים ללא הכחדה. כוחות צמיחה פועלים בתוכינו ומניעים אתנו לרצות לעשות מעשה חסר תקדים של קפיצה אל הלא ידוע, בדרך לאבולוציה. במובנים רבים עבור מי שאנחנו כאדם וכאישיות הבחירה הזו היא כמו איבוד לדעת מכיוון שהשינוי שתעבור האישיות יהיה טוטאלי. זו היא המשמעות האמיתי של טרנספורמציה. האישיות עוברת ממצב אחד למצב חדש לגמרי, את הנקודה הזו חשוב מאוד להבין. כשהאדם עובר טרנספורמציה, התודעה שלו עוברת אבולוציה, שני הדברים שזורים יחד אחד בשני. שניהם הטרנספורמציה והאבולוציה קיימים בתוך המרחב האין סופי של מודעות חסרת צורה. מרחב המודעות האין סופי הזה, הוא מקור החיים ומקור התודעה גם יחד.

התפתחות פיזית ורוחנית היא תהליך טבעי שמתרחש במחזוריות ידועה, התהליך מובנה בתוך חייו של האדם. יש לנו פאזות שונות של התפתחות, שאותם מכנים התבגרות. הן מקבילות פחות או יותר להתקדמות הכרונולוגית של גיל האדם. האנרגיה שפועלת עלינו במעברים שבין שלבי ההתפתחות, שיוצרת את המשברים שאתם חווים סמוך למעברי הגיל, זהה באיכותה לאנרגיה של טרנספורמציה. ההבדל העיקרי הוא בריכוזיות ובעוצמה של האנרגיה. זו אנרגיה פורצת גבולות שמאיצה ודוחפת אותנו אל מעבר לקצה גבול היכולת, על מנת לגלות עולם חדש לגמרי שממתין לנו מעבר לנגלה.

ניקח לדוגמא תינוק שעובר משלב הזחילה לשלב העמידה, זו התפתחות טבעית לגמרי. התינוק לא יכול להתנגד לכוח שדוחף אותו לעשות את המעבר, שגורם לו לרצות לקום מזחילה לעמידה. הכוח שדוחף אותנו לעשות את הבלתי נתפס ולעבור מזחילה לעמידה, הוא אותו הכוח שדוחף אותנו לרצות לעשות טרנספורמציה. באופן טבעי טרנספורמציה מתרחשת מעצמה בשלושה מצבים מרכזיים, הראשון בלידה השני במוות והשלישי כתוצאה משילוב של נסיבות, אלה הם המקרים שבאופן טבעי טרנספורמציה מובנית בתוכנית האב של בני האדם. שער הלידה ושער המוות, הם שערים טבעיים ומרכזיים של טרנספורמציה ואבולוציה, השער השלישי הוא השער של קטסטרופה אישית או תרבותית, שנוצר לפעמים בנסיבות שחורגות מציר ההתפתחות הטבעי, במידה רבה האבולוציה כופה את עצמה דרך נסיבות חריגות.

שלבי ההתפתחות הטבעיים במהלך החיים, הם שערים משניים של טרנספורמציה שמובילים להתפתחות של התודעה. בחירה מודעת לעשות טרנספורמציה של התודעה, פותחת שער מיוחד עבור אלה שהגיעו לשלב בהתפתחות שלהם דרכו הם יכולים לצאת מציר הזמן הרגיל ולעשות קפיצת תודעה. להאיץ את האבולוציה שלהם מתוך בחירה. זו רמת התפתחות גבוהה מאוד בכל קנה מידה, מהסיבה הזו מעטים אכן עושים את הקפיצה בשלמותה. הטרנספורמציה פורצת את גבולות התודעה אל הלא ידוע. רבים עוברים דרכה וחווים רמות שונות של שינויים הדרגתיים שנמצאים בתוך הספקטרום של הטרנספורמציה. הדחיפה אל מעבר לקצה גבול היכולת, היא הסיבה שרצוי שבזמן הטרנספורציה ילווה אותנו אדם שעבר את התהליך הזה בעצמו, על מנת להיות עוגן ומגדלור בחשכה של הריקנות שלתוכה נשאבת התודעה, עד שתתעצב מחדש ותוכל לראות בעצמה את מרחב המודעות החדש שהתהווה בתוכה.


היום אנחנו עומדים בפני זמן כזה של נסיבות חריגות במושגים אנושיים, שמאפשר פתיחת שער מיוחד לאבולוציה של התודעה. מקורן של הנסיבות החריגות הוא בהתפתחות האדמה עצמה כישות קוסמית והמעבר של המערכת הסולרית למרחב קוסמי חדש בגלאקסיה. אלה שבאופן יוצא מהכלל האבולוציה לא כופה עלינו את עצמה דרך הנסיבות החריגות, אלה מאפשרת לנו את הבחירה החופשית לעשות טרנספורמציה. במידה מסויימת נפתח לנו שער רביעי, השער לקפיצה קוונטית מתוך בחירה חופשית להתפתחות ואבולוציה של התודעה מדואליות לאחדות.

מסלול ההתפתחות של הגזע האנושי נישא על מסלול ההתפתחות של הפלנטה, ישות חייה ערה ומודעת ברמה הקוסמית, סובבת במרחב הסולרי של הגלאקסיה. אנחנו מהווים חלק בלתי נפרד מהאדמה, ברמת הגוף וברמת התודעה היא המקור. היא האם והאב היא הגוף והיא הרוח, היא הבית. הפלנטה נותנת לנו את המבנה הפיזי ואת נשימת החיים ומניחה את היסודות של הבית והגוף להכיל את התודעה שלנו. המהות הקוסמית שלנו כישות שלמה היא זו שמניעה אותנו להגיב לכוחות האדירים של האבולוציה הפלנטרית. וזו היא הסיבה המרכזית שבגללה טרנספורמציה של תודעה דרך קפיצה קוונטית אפשרית בנקודה הזו בזמן על ציר ההתפתחות שלנו. הטרנספורמציה היא האנרגיה של אבולוציה אנושית ברמה הפלנטארית, בני אדם עוברים מזחילה לעמידה על מנת להתחיל ללכת בין הכוכבים. במושגים קוסמיים אנחנו תינוקות בשלב מעבר מזחילה לעמידה, השלב שמוביל אתנו לעצמאות רוחנית ותודעתית ולא ירחק היום שבו נתחיל ללכת. אנחנו עוברים אבולוציה באופן אישי לגמרי, ההשלכה על הגזע האנושי נובעת מהפרט אל הכלל. אנחנו גזע צעיר מאוד שהגיע לשלב חדש בהתעוררות של התודעה, ובהתפתחות הטכנולוגית והתרבותית. ההשלכות באות ליידי ביטוי בתהליכים שאנחנו עוברים במהפכות החברתיות בקריאה לחופש ובנסיון להפסיק את ההרס של הפלנטה שמהווה את הבית האמיתי שלנו.

כפי שנכתב הכוחות שפועלים עלינו בטרנספורמציה הם כוחות של אבולוציה, כוחות אדירים והחשוב מכול הם טבעיים ופנימיים. שנובעים מתוכינו, מהמהות העליונה והמקודשת שלנו. אין שום גורם חיצוני שמעורב כאן, זה מהלך טבעי כמו לידה. וכמו בלידה גם כאן יש מערך שלם שתומך בתהליך של הטרנספורמציה, אפשר לומר שיש מיילדות וצוות רפואי ובני משפחה קרובים ורחוקים ויש מעגל חברים תומך. בשונה מלידה פיזית שמתרחשת בבית או בבית היולדות עם צוות רפואי, בטרנספורמציה התמיכה היא רוחנית. היקום כולו מתייצב לתמוך בנו, על ידי מערך שלם של ישויות ותודעות קוסמיות שכל תפקידן הוא להיות לצידנו ולהנחות אתנו איך לעבור את המהלך הטבעי של התעוררות לטבע של האחדות. במונחים של אבולוציה וטרנספורמציה האדם שבוחר לעשות קפיצת תודעה והמהות שמובילה ומנחה אותו הם אחד. אלה שבזמן המעבר החשכה כבדה כל כך שלפעמים אנחנו צריכים את העזרה והתמיכה החיצונית של מישהו שעבר את התמרת תודעה בעצמו, מישהו שעשה את המסע הזה ויכול להיות שם בשבילנו.

אז השאלה האמיתי שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא, האם התעוררו בתוכי הדחף והמשיכה שאי אפשר להתנגד להם, לעשות טרנספורמציה ? אם התשובה היא כן אז את יודעים מה צריך לעשות. ואם התשובה היא לא, אז סביר להניח שאתם לא צריכים את כל העניין הזה.

באהבה
רמי אוריאל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה