יום ראשון, 15 באוגוסט 2010

הפוטנציאל של קבוצה להתפתחות רוחנית

עולם הרוח נגיש יותר מתמיד, שיטות חדשות מתפתחות כל הזמן, וגישות עתיקות ומסורתיות פתוחות לכולם וכל זאת בטווח הקלקת עכבר אחת. המסר הרוחני שמהדהד בשנים האחרונות מכוון להתפתחות רוחנית מהירה מתוך עבודה פנימית. קפיצות קוונטיות של התודעה, קפיצות דרך גדולות בזמן קצר שמובילות להתרחבות מיידית של האינטליגנציה הרוחנית. התמרה של אנרגיה נמוכה ודחוסה, שבתהליך זיכוך מואץ הופכת לאנרגיה גבוהה וטהורה.


ההתייחסות לתהליכים רוחניים השתנתה בעקבות המהפכה שהביא האינטרנט והתפתחות הרשתות החברתיות, ובכל זאת למרות שבעולם המיידע והתקשורת הכול אכן מהיר וחובק עולם. יכולת עיבוד הנתונים שלנו וההעברה של אנרגיה מהממדים הגבוהים אל ממדי העשייה, עדיין כפופים לחוקים של העולם הגשמי.


השינויים הרוחניים הגבוהים מתרחשים בממדים העליונים, היבט שלהם משתקף בהתפתחות המהירה של תקשורת ידע ומדע, והם מחלחלים בהדרגה אל שאר ממדי הקיום. בנקודת המפגש שבין רוח וחומר ובהתמרה של ידע רוחני לעשייה, מערכת היחסים של הרוח עם העשייה פועלת בקצב שונה. העשייה במישור הקיום של הגוף הפיזי עדיין נתונה לחוקי הטבע ולמחזוריות האדמה הירח והשמש, על פני האדמה התהליכים מתרחשים בקצב טבעי. בין אם נולדת במאה הקודמת ובין אם אתה ילד אינדיגו חסר מנוחה, האנרגיה האלקטרוכימית של המוח מהירה באלפי מונים מהפעימה של הלב, ובכל זאת החיים האמיתיים מתרחשים בקצב הלב.


ההחלטה ללכת בדרך רוחנית היא מסוג ההחלטות שמשנות את נתיבי החיים, זו לא החלטה של מה בכך בעיקר אם אתה אדם רציני. כלומר אם אתה מהסוג שמתחייב לעצמו ואתה גם מיישם את ההתחייבויות שלך. ההליכה בדרך רוחנית היא בדרך כתוצאה של קריאה פנימית, אתה נמשך אל עולם הרוח יותר מאשר מחליט החלטה רציונאלית ללכת בדרך זו. למרות הפופולאריות של העיסוק ברוח.


לתהליך רוחני אמיתי יש השלכות והשפעות רבות באופן ישיר ועקיף על החיים, לרוב נתיב החיים משנה את כיוונו בעקבות עבודה רוחנית עמוקה. תחילת המסע היא רק סף הדלת, שלפני הלא נודע שעתיד לבוא. למרות הנגישות הרבה לעולם הרוח, הבחירה לצאת לדרך רוחנית מצריכה לא מעט אחריות אישית. בדרך רוחנית יש נתיב מוגדר שמאפשר למי שבוחר בה ללכת בעקבות אלה שקדמו לו בדרך. לעיתים יהיה זה רק אדם אחד ולפעמים תהייה זו קבוצה גדולה מאוד.


אני רוצה להתייחס לשלושה נתיבים שמשלימים אחד את השני, עבודה רוחנית בתמיכה של מנחה רוחני, סדנה מרוכזת במהלכה נרכשים כלים להמשך עבודה עצמית, קבוצת עבודה רוחנית לעבודה תמיכה והתפתחות משותפת.


הבחירה בסדנה חווייתית לקבלת כלים לעבודה אישית, מאפשרת לתלמיד התנסות בתמצית של תהליך, הכרות אינטנסיבית וממוקדת עם העקרונות של העבודה הרוחנית. לאחריה התלמיד יצטרך להמשיך את התרגול, החקירה והלימוד עם הכלים אותם קיבל במהלך הסדנה. בזמן הזה המהיר והאינטנסיבי, רבים מתקשים לפנות את המרחב הדרוש לעבודה ממוקדת עם מנחה.


הנגישות המהירה לידע רוחני והכוונה, טכניקות, קבוצות דיון ופורומים שעוסקים בתהליכים רוחניים באמצעות האינטרנט, מאפשרת במידה מסויימת לעשות עבודה רוחנית עצמית. עבודה אישית מצריכה אופי יציב, משמעת עצמית ויכולת למידה עצמית, תכונות הכרחיות עבור אלה שמנסים להאיר בעצמם את הדרך במסע הרוחני. סדנה מאפשרת מפגש ראשוני עם מנחה רוחני ולעיתים קרובות זו נקודת התחלה טובה תהליך של הנחיה אישית.


בחירה במנחה אישי היא מסוג ההחלטות היותר מורכבות, שאפשר לעשות בתחילתו של המסע הרוחני. עצם המפגש שבין מנחה מנוסה לבין תלמיד כבר מכיל בתוכו את הפוטנציאל להצלחה או לכישלון. ההנחיה פרטנית מאפשרת לתלמיד לעבוד מתוך נקודת מוצא אישית, הוא אומנם עושה את המסע בדרך קיימת אך ההתייחסות של המנחה אל התהליך היא מתוך השתקפותה של הדרך מבעד לאישיותו של התלמיד.


במידה רבה ההנחיה הפרטנית מאפשרת מרחב מוגן עוטף ומכיל עבור התלמיד. מצד שני צריך להיבנות גשר בין המנחה לבין התלמיד, גשר שמאפשר לשניהם להיכנס אל המרחב המוגן של הדרך הרוחנית שבה הם צועדים יחד. הנחיה אישית מצריכה בסיס איתן של אמון הדדי, והבנה עמוקה למשמעות האמיתית לסמכותו הרוחנית של המנחה ולאחריות ההדדית לתהליך עצמו.


התפתחות בקבוצת עבודה רוחנית, מתאימה מאוד לזמן הזה. באופן פרדוקסאלי ואולי בעצם לא, בזמנים העתיקים העבודה בקבוצות רוחניות תחת הנהגתו של מורה רוחני, מאסטר מנהיג דתי או שאמן, היו הדרך המרכזית להתפתחות רוחנית. בין אם היה זה במקדשים או במרכזים הרוחניים, בשבטים או בכתות של לוחמים, מרחב ההתפתחות הרוחנית היה גם מרחב קהילתי. העבודה הקבוצתית מאגדת בתוכה את כל המאפיינים של עבודה רוחנית, קבלת ידע וכלים רוחניים, מפגשים קצרים לצד עבודה אישית עצמאית, תמיכה אישית של מדריך רוחני ואינטראקציה קבוצתית שמעודדת צמיחה רוחנית ופעילות קהילתית.


במפגש של עבודה קבוצתית, האיכויות הגבוהות של ההוויה באות ליידי ביטוי אל תוך המעגל, וכל אחד מביא לתוכו את התדר הרוחני המהותי שלו. כולנו נובעים מתוך האחדות ועדיין לא כולנו מאירים באותה הבהירות, במפגש הקבוצתי טמון הפוטנציאל המשותף להתעלות מעבר לצעיפים שעדיין מעמעמים את אורנו ולהאיר במלוא העוצמה של השמש הפנימית. קבוצה רוחנית שמהדהדת בתדר של הרמוניה, יש פוטנציאל אמיתי לממש את המהות העליונה של האחדות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה