יום שבת, 6 בנובמבר 2010

היזכרות - תהודה מזיכרון תודעתי

אתם לבטח מכירים את התחושה הזו, כשפוגשים באדם שנראה מוכר מאוד ואתם לא יודעים מאיפה אתם מכירים אותו. מצב מוזר שבו, מצד אחד האדם מוכר ומהצד השני אתם בטוחים שמעולם לא פגשתם אותו קודם. התחושה הזו של מוכרות מקורה בקשרי משפחה, לא מהמשפחה הביולוגית, אלה קשרים של המשפחה הרוחנית. ידע רוחני פועל בדיוק באותו האופן, לפעמים כשאנחנו פוגשים בידע רוחני חדש ולמפגש הזה מתלווה תחושה חזקה של מוכרות, שנובעת מתוך זיכרון רוחני עמוק מאוד, שמאותת לנו שיש כאן משהו שיכול להיות חשוב ומועיל מאוד עבורנו.

ידע רוחני אותנטי רוטט בתדר של הממד הגבוהה ממנו הוא מגיע, על מנת לעורר אצל אלה מאיתנו שנחשפים אליו זיכרון רוחני. אנשים רבים שמתעניינים וקוראים את הידע של בריאדמה אומרים לי, שהדברים מוכרים והם מהדהדים אצלם, הם חשים במשיכה. חלקם אפילו מרגישים שהם יודעים את הדברים, אבל לא זוכרים בוודאות איך והיכן קראו אותם.

זו היא תהודה מזיכרון תודעתי Consciousness memory resonance  או ההיזכרות. בשונה מזיכרון קרמאטי, שמתעורר במפגש עם אנשים מוכרים לכאורה, תהודה מזיכרון תודעתי מתעוררת במפגש עם ידע חדש, שמהדהד בתדר רוחני גבוהה יותר ומעורר אצלנו תחושה של מוכרות. זיכרון תודעתי הוא למעשה הזמנה להתעמק בידע מהותי שיש לו משמעות רוחנית, עבור מי שמהדהדת אצלו ההיזכרות.

בשונה מזיכרון שעולה בנו מתוך חוויה אסוציאטיבית, כזו שמלווה ברגשות ותחושות מוכרות, בהיזכרות תודעתית טמון פוטנציאל להתרחבות של התודעה לקבלת ידע ממקור גבוהה. מסיבה זו ההיזכרות לא מכילה חוויה תחושתית אלה אנרגיה, שמכוונת לעורר תנועה טבעית להתפתחות. במילים אחרות ההיזכרות מכילה פוטנציאל לאבולוציה של התודעה.

היזכרות היא הזדמנות לפגוש הדרכה רוחנית שמגיעה מהממדים הגבוהים, הדרכה שמכוונת לתהליך ההתעלות האישי והגלובלי שיוביל אתנו לשלב הבא של מודעות. במקרים מיוחדים נפתח עבורנו ערוץ ישיר אל מקור ממנו נובע הידע, בדרך כלל ההדרכה שנפגוש מועברת על ידי אדם שהטמיע את הידע בתוכו ומימש אותו, או שהוא נמצא בתהליך מימוש של הפוטנציאל שמתלווה אליו.

זה המקום להאיר נקודה חשובה מאוד שמעוררת בלבול גדול ביחס לחוויית "הידיעה" שהזכרתי קודם, שבמקרים מסוימים מתלווית לה התחושה של – "אני יודע את זה" שבדרך כלל היא מהדהדת מתוך ההיזכרות. בחוויית "הידיעה" טמון פוטנציאל רוחני גבוהה, אולם גבוהה ככול שהוא יהיה פוטנציאל לא מעיד על מימוש באותו האופן שידע אינטלקטואלי לא מעיד על יכולת מעשית. את הפוטנציאל יש להביא ליידי התממשות פנימית, ולהגשימו הלכה למעשה במציאות הפיזית.

לצד הפוטנציאל שטמון בהיזכרות נחה האפשרות לטעות ולהניח "שאני יודע" הוא מצב אמיתי ולהחמיץ את ההזדמנות של ההיזכרות, להישאר עם פוטנציאל רוחני מבלי להגיע למימושו האמיתי. ידע רוחני גבוהה שעבר את הפזה מפוטנציאל רוחני לידע מעשי, יבוא ליידי ביטוי בכל תחומי החיים של האדם שהטמיע ידע כזה. הידע יהדהד דרכו וישרה על הסובבים אותו את חווית היזכרות של הזיכרון התודעתי, ויעורר בו את הרצון לחלוק אותו עם אחרים ולהעמיד אותו למען הכלל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה